Latest Posts

Dort s mascarpone a tvarohem

By 2:43

Tento dort jsem dělala podle receptu z Apetit online , trochu jsem si ho, ale přizpůsobila k obrazu svému, zvolila jsem více ovoce  a hlavně jsem ho udělala vyšší  než bylo uvedeno v receptu. Když jsem dělala korpus, myslela jsem si, že bude dost vysoký, ale po upečení jsem zjistila, že je vysoký tak cca 4 cm, což mi přišlo dost málo na 500g mascarpone a 750g tvarohu. Proto jsem udělala ještě jeden korpus, oba dva jsem podélně rozkrojila, tím pádem korpus byl vyšší a měl více vrstev. :)

Musím uznat, že jsem se do něj zamilovala, zdá se být ze všech těch ingrediencí těžký a hutný, ale opak je pravdou, je úžasně lehký, není tolik sladký a myslím, že když ho uděláte, tak si ho zamilujete, tak jako já. :) Tak jdeme na to!





Ingredience na dva korpusy:
-8 vajec, žloutky a bílky odděleně
-2 špetky soli
-2 sáčky vanilkového cukru
-200 g krupicového cukru
-200 g hladké mouky
-100 g solamylu
-2 lžička prášku do pečiva


Ingredience na vymazání formy:
-máslo na vymazání formy
-hrubá mouka na vysypání formy


Ingredience na krém:
-750 g polotučného tvarohu
-500 g mascarpone
-120 g krupicového cukru
-4 lžíce citronové šťávy
-1 vanilkový cukr
-1 kelímek smetany ke šlehání
-5 lžic jahodové marmelády (nemusí být nutně jahodová, zvolte klidně jakou máte rádi)
-500 g jahod


Na ozdobu můžete zvolit jakékoliv ovoce jaké máte rádi, já zvolila, borůvky, jahody, rybíz a mátu.


Postup na jeden korpus:


Troubu předehřejte na 180 °C.


Bílky ušlehejte se čtyřmi lžícemi studené vody na pevný sníh. Potom k nim přidejte špetku soli, jeden vanilkový cukr100 g krupicového cukru.


Pak do hmoty zašlehejte 4 žloutky. V jiné míse smíchejte  100 g mouky, 50 g solamylu a 1 lžičku prášku do pečiva. Sypkou směs po částech přidávejte k vajíčkové hmotě. Zapracujte zlehka těsto.


Dortovou formu o průměru 26 cm vymažte máslem, vysypte moukou a vlijte do ní těsto. Pečte cca 25 minut. Každý máme jinou troubu, takže raději zkoušejte těsto klasicky špejlí, zda-li na špejli zůstane těsto, korpus ještě není upečený. TENHLE KORPUS OPAKUJEME JEŠTĚ JEDNOU! Abychom měli DVA.


Tvaroh, mascarpone, citronovou šťávu, 1 vanilkový cukr120 g krupicového cukru rozmixujte ručním šlehačem do krému. Šlehačku ušlehejte ze smetany na šlehání a vmíchejte k mascarpone.


Potom, co korpusy vychladnou, každý rozřízněte podélně  na dvě části, spodní potřete marmeládou, pak potřete krémem, poklaďte několika borůvkami, nakrájenými jahodami a rybízem. Takhle opakujeme u všech částí korpusu. Celý dort pak "rustikálně" pomažeme ze všech stran krémem. Na vršek dortu pak naskládáme ovoce, tak jak se nám to líbí.


Než budete dort "servírovat", dejte ho raději aspoň na 1-2 hodiny do ledničky, ať krém hezky ztuhne.


Pokud s něčím budete chtít poradit, tak mi neváhejte napsat do komentářů, já sama jsem si kolikrát při vaření nějakého jídla dle receptu nevěděla rady a volala jsem přítele na telefon "mamku". :D 


Vidíte, ovoce jsem na dort dávala jak se mi zlíbilo. :)

Takhle dort vypadal v zakrojení. :)


Pokud dortík budete dělat, vyfoťte ho a buďto mi ho pošlete na fb stránce, tam jsem jako FoodLoverAnna nebo mě označte na instagramu pod hashtagem  ‪#foodloveranna . Ráda se na to podívám! :)





Tak zase příště!


FoodLoverAnna


 


You Might Also Like

0 komentářů